Lehet-e szexi egy német multi?

Gigler Anita
Érti az üzletet és élvezi is. 22 éve dolgozik a kereskedelemben, elmondása szerint nem az a klasszikus HR-es. Rossmann-szíve van, ezért nem kérdés, hogy egyetlen fogkrémért is képes felkeresni egy drogériájukat. Jövőre lesz 10 éve, hogy először lépett be a vállalat üllői központjába, saját bevallása szerint pedig a mai napig szeret bejárni dolgozni. Még hétfőn is! Gigler Anitával a Rossmann Magyarország HR-vezetőjével beszélgettünk.
» „A menedzsmentben én vagyok a mama”

 

– 2010-ben több mint 1200 munkavállalóért felelt a Rossmann Magyarország HR-vezetőjeként. Jelenleg hány ember munkáját felügyeli?

– Több mint 1800 munkavállalónk dolgozik 219 boltunkban, és van még 200 inaktív kismamánk, akiket szintén várunk vissza teljes vagy részmunkaidőbe, vagyis több mint 2000 emberért felelek a cégen belül. Nálunk nagyon erős a „girlpower”, 93-95 százalékban nőket foglalkoztatunk. Habár számos pozitívuma van az összetartó női közösségeknek, szeretnénk, ha erőskezű férfiak is csatlakoznánk hozzánk, hogy segítsék a női dolgozóinkat.

– Mennyire tud aktív kapcsolatot kialakítani a kollégákkal?

– Természetesen nem állok napi kapcsolatban mind az 1800 munkavállalónkkal, de van egy 150 fős központi egységünk Üllőn, ahol nem telik el úgy nap, hogy ne köszönnék be minden irodába. Szerencsére, vannak olyan alkalmak, amikor lehetőségem nyílik az üzletekben dolgozó kollégákat is megismerni. Ilyenek a boltnyitások, amelyeken mindig részt veszek. Sőt, még a kasszánál is segítek a vásárlóknak elcsomagolni a termékeiket.

– És élvezi?

– Nagyon! Több, mint 20 éve dolgozom a kereskedelemben. Kereskedelmi szakközépiskolába jártam, majd a Kereskedelmi és Gazdasági Főiskolán szereztem diplomát.  A kereskedelmi tapasztalatomnak köszönhetően értek az üzlethez. Ez azt jelenti, hogy az ügyvezetőknek nem kell elmagyarázniuk, hogy miről szól a bolt, hogy néz ki egy kereskedelmi folyamat, egy leltározás, vagy a vevővel való kommunikáció. Pontosan tudom, hogy mit szeretnének, és hogyan tudom a legkönnyebben megvalósítani az elképzeléseiket. Egy nyelvet beszélünk a vezetőséggel és stratégiailag is kiemelten kezelik a HR-kérdéseket.

– Milyen út vezetett a Rossmann Magyarország HR-vezetői pozíciójáig?

– A főiskola elvégzése után a bauMax osztrák barkácsáruháznál helyezkedtem el áruházvezetőként, majd a szülést követően HR-vezetői pozícióba tértem vissza a céghez 2004-ben. Összesen 13 évet töltöttem el a vállalatnál, és nagyon jól éreztem magam. Igazság szerint még azt is el tudtam volna képzelni, hogy onnan menjek nyugdíjba, de a cég végül kivonult Magyarországról, én pedig előtte nem sokkal kaptam lehetőséget a Rossmanntól. A nulláról kellett felépíteni a HR-részleget. Egy évig teljesen egyedül vittem a területet. Nagyon élveztem, hogy szabad kezet kaptunk a németországi anyavállalattól, vagyis nem volt kötelező tovább vinnünk a német mintákat, hanem a magyar piaci igényekhez tudtunk alkalmazkodni. Tulajdonképpen a két magyarországi ügyvezető adta a hardvert, én pedig a szoftvert. Miután a boltokat rendbe raktuk, el tudtuk indítani a szervezetfejlesztést és a toborzást. Jelenleg három kollégám foglalkozik a toborzással, kettő pedig a szervezetfejlesztéssel, a jövőben pedig az employer brandingre szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni. A tradicionális német multi imidzsét szeretnénk megtartani, de ugyanakkor szeretnénk a Rossmannt szexi vállalattá formálni, a rá jellemző stabilitás megőrzése mellett. Jelenleg a felmérés és a tervezés szakaszában tartunk.

– A klasszikus HR-vezető szerepén túl, hogyan látja magát a vállalaton belül?

– A menedzsmentben én vagyok a „mama”. Sokan fordulnak hozzám tanácsért, véleményért, ha elbizonytalanodnak. Ez nagy elismerés számomra, hiszen a HR-esekre klasszikusan úgy tekintenek a dolgozók, mint akikkel jóban kell lenni. Hiszen ők azok, akik felveszik és ki is rúgják az embereket. Ez a reputáció nem tesz jót a szakmának. A konfliktusok minél hatékonyabb kezelése érdekében nemrég elvégeztem egy mediátori képzést is, mert hiszem, hogy az alternatív vitarendezés eszközei a munkahelyi ellentétek feloldásában is segíthetnek.

– A koronavírus-járvány magyarországi terjedése is rengeteg konfliktust szült: megváltoztak a vásárlói igények és a munkakörnyezet is. Nehéz volt erre reagálni?

– Mi azonnal átálltunk a home office-ra, de a boltokban dolgozó munkatársaink a frontvonalból élték meg a vásárlási rohamokat. Természetesen a kormány valamennyi intézkedését betartottuk, és minden lehetséges eszközt biztosítottunk a dolgozóink számára a biztonságos munkavégzéshez, hiszen a lakosság kiszolgálásán túl a munkavállalóink egészsége volt számunkra a legfontosabb.

Néhány szám a Rossmann Magyarországról

2010 2019
Bruttó forgalom (mrd. Ft) 41,73 95,84
Dolgozói létszám (fő) 1252 1881
Boltszám (db) 191 216
Tréningnapok száma 220 1960

Forrás: Rossmann

A COVID alatt gyökeresen megváltozott a vásárlási szerkezet. Mivel a járvány miatt mindenki próbálta kerülni a zárt tereket és a tömeget, a bevásárló központokban levő üzleteinknek csökkent a vásárlói száma. Ezzel szemben sokkal többen választották az utcai boltjainkat, így azok komoly forgalomnövekedést mutattak. Emellett hihetetlen gyorsasággal álltak át a vásárlók az online vásárlásra, a járvány kezdetén volt olyan, hogy háromszorosára nőtt a webshopunk forgalma.

– Bírták munkaerővel a megváltozott vásárlási szokásokat?

– Mivel hozzánk két héttel később ért el a járvány, így volt időnk megfigyelni a cseh és a német piacot. Azt láttuk a példájukon, hogy nagyon komoly leterheltségre kell számítani. A készletek kezdeti felhalmozását viszont egy nagyobb visszaesés fogja követni. Éppen ezért azt javasolták a külföldi testvérvállalataink, hogy ne növeljük meg jelentősen a munkavállalói állományt, nehogy a visszaesést követően embereket kelljen elküldeni. Így is tettünk, és megfogadtuk, hogy a koronavírus-járvány miatt senkit nem fogunk elbocsátani. Erre ügyvezetői garanciát is vállaltunk. Nagyon fontos, hogy nem csökkentettük a béreket, sőt, fizetésemelést vezettünk be. Ezenfelül áprilisban minden bolti munkatársunkat egyszeri, nagyobb pénzjutalomban részesítettük. Fantasztikus volt megtapasztalni a dolgozók lojalitását ebben a nehéz időszakban is, és nagyon büszkék vagyunk a helytállásukra.

– A munkaidő leteltével kik várják haza és mivel tölti a szabadidejét?

– Két gyermekem, Ivett (19) és Frigyes (13), akikkel fantasztikus a kapcsolatom. Akire pedig mindenben számíthatok, a férjem, aki egy hihetetlenül inspiráló személy. Itt kell elmondanom, hogy édesanyám jószándékú noszogatása nélkül ma biztos nem tartanék ott, ahol vagyok. Hálás vagyok a támogatásukért, és azért, hogy hagynak hódolni a legnagyobb szenvedélyemnek: a tenisznek.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: email

Korábbiak - Munkaerőpiac

HR News Today hírlevél

.

Közösségi média

ABOUT

Copyright © [current_year] [site_title] | Powered by Webforu

CONTACT US

500 Terry Francois St. San Francisco, CA 94158 +1-410-555-0134 | info@example.com contact@example.com

Scroll to Top