Családias légkör, szabad vélemény, emberközpontú attitűd – a siker koncentrátuma

Az üzletre fókuszálás, a negyedéves célok túlszárnyalása – ezek az eredményei a most népszerű vezetői eszköztárnak. E korszellem kétségtelenül sikerre viheti a céget, ám hosszú távon a fluktuáció elkerüléséhez, a vállvetve összedolgozáshoz és annak a bizonyos szekérnek a közös tolásához több kell. Kezet nyújt a legfiatalabb generáció tagjainak, teret ad a véleménynyilvánításnak, vezérelve az emberközpontúság – a hazai piac egyik meghatározó munkaerő-kölcsönzőjének első emberével beszélgettünk karrierről, mérföldkövekről és a munkaerőpiac szükségszerű pálfordulásáról.
» „Nem az elefántcsonttoronyból akarom osztani a parancsokat”

 

Senkiből nem válhat nagy vezető, ha mindent egymaga akar felépíteni, vagy ha a teljes dicsőséget saját magának akarja – az idézet bármely motivációs bögrén megállná a helyét, a szavak mögött rejlő tudást, azonban kevesek képesek a gyakorlatban is alkalmazni. A velem szemben helyet foglaló, laza eleganciával, ám annál magabiztosabb gesztusokkal kommunikáló férfit első blikkre inkább a siker- és profitorientált vezetők csoportjába soroltam, ám az első néhány kérdés-feleletet követően rájöttem, hogy azon vezetők szűk táborát képviseli, akik nem az elefántcsonttorony rejtekéből osztják a parancsokat.

„Messze gurult az alma a fájától” – avagy reálból humán

„Teljesen véletlenül sodródtam a munkaerő-kölcsönzésbe. Végzettségemet tekintve műszaki menedzser vagyok, de messze gurult az alma a fájától, hiszen már azelőtt a munkaerő-kölcsönzéssel foglalkoztam, hogy az törvényileg szabályozott lett volna. Gyakorlatilag a jogszabály evolválódásával párhuzamosan tanultam meg a szakmát, fejlődtem, és nőttem fel”, foglalta össze a karrierút kezdetét Juhász Csongor, a Prohuman ügyvezetője.

A gazdasági pályáról humán irányba történő manőverezést talán egyfajta belső késztetés is irányíthatta. „Emberközpontú vezetőnek tartom magam. Bátorítani, inspirálni próbálom a csapatom, hogy mondják el a véleményüket, ne csak bólogassanak. Nálunk nincs retorzió, jó vagy rossz vélemény. Vélemények vannak, amelyek, ha a cég érdekét szolgálják, cselekvési szintre emelkednek”, fűzte hozzá Juhász Csongor.

Jut is marad is: a családi légkör megtartása a multivá válás során
Juhász Csongor, Prohuman

A mindseten túl több meghatározó, személyiségformáló élmény is átjárja a karrierpályát. Ilyen volt a családias hangulatú cég multinacionális szintre emelkedése, és az ezzel járó hullámvölgyek tanulságai. „Hittem abban, hogy a növekedés ellenére meg tudom őrizni a közvetlenséget és családias hangulatot, ám ahogy bővültünk, elkezdtem csak az üzletre fókuszálni. Azon kaptam magam, hogy nem tudtam a folyosón szembejövő emberről, hogy kicsoda, és ez fordítva is igaz volt. Annyira a businessbe voltam süllyedve, hogy megszűnt a közvetlenség, a kollégák már nem jöttek oda beszélgetni, mint korábban”, összegezte egyik meghatározó élményét Juhász.

Sosem hitt a multinacionális vállalatokat jellemző túlszabályzásban, de egy idő múltán a folyamatok szabályzása elkerülhetetlen volt, ha nemcsak az itthoni, de a külföldi cégeknél is azonos szolgáltatást kívántak nyújtani. Emellett a közvetlenséget is vissza akarták csempészni a cég életébe. „Nagyon nehéz volt meghoznom ezt a döntést. Sok időre volt szükségem, hogy el tudjam fogadni”, összegezte Juhász Csongor.

Generációs gap, koronavírus – jövő a HR-ben

Természetesen nem maradhatott ki beszélgetésünkből a koronavírus munkaerő-kölcsönzésre gyakorolt hatása sem, amiről Juhász Csongor úgy vélekedik, hogy szükséges pofon volt. Az elmúlt évek egyenlőtlenségei miatt a munkáltatók sok kompromisszumot hoztak, hogy feltöltsék az üres pozíciókat. „Ez a krízis alakult át másfajta krízissé. HR-szempontból az hozott most jó döntést szerintem, aki megtartotta a jól képzett munkaerőt. Illetve sokan elkezdtek minőségi cserét csinálni. Ez is jó stratégiának tűnik, aki meglépte, az előnybe kerülhet a piacon”, mondta.

Mindemellett a piacra belépő fiatalok is komplex kihívás elé állították a HR-t. A szakember szerint el kell fogadni, hogy a legfiatalabb generáció saját magát tartja követendő példának, a megoldást a közeledésben és a generációra szabott kommunikációban látja. Ami a jövőt illeti, ambiciózus cégnövekedést vizionál.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: email

Korábbiak - Munkaerőpiac

HR News Today hírlevél

.

Közösségi média

ABOUT

Copyright © [current_year] [site_title] | Powered by Webforu

CONTACT US

500 Terry Francois St. San Francisco, CA 94158 +1-410-555-0134 | info@example.com contact@example.com

Scroll to Top